Pinevisions Kundservice/Supportavdelning ger ofta det största intrycket hos kunden. Därför är det en förutsättning att de är lyhörda, har en hög social förmåga och en bred teknisk kompetens som säkerställer att de i så hög grad som möjligt löser användarens problem redan vid första kontakten.
Som Kundservicemedarbetare ansvarar du för ge förstklassig service till våra kunder och dina kollegor. I rollen hanterar du inkommande samtal, mail, supportärenden och chatt. Du och dina kollegor ansvarar för support, publicering av hemsidor och utbildning. Du kommer sitta på huvudkontoret i Gävle men även vara ute hos kunder på plats vid behov.
Du börjar din anställning med en gedigen utbildning i bland annat produktkunskap, kundvård och samtalsteknik samt i de datasystem som används. Detta för att du ska kunna ge vår kunder den bästa servicen.
Arbetsuppgifter det kan handla om:
• Rådgöra kunder angånde mailkonton och delvis hantera mailkonton och maiflytt.
• Rådgöra kunderna om olika externa system för olika behov, tex dropbox google drive, one drive, mailchimp etc.
• Hemsidesrådgivning
• Grundläggande SEO rådgivning
• DNS
• Domännamn
• Felsöka buggar och eventuella problem på kunders hemsidor både i datorläge och responsivt läge tex mobil och surfplatta samt olika enheter och operativsystem såsom Android/IOS.
• Utbildning via fjärrssupport
• Publicera hemsidor
• Intern support till företagets medarbetare tex säljarna om det tekniska i epage samt mail och domännamn
• Dokumentation