VARFÖR INSIGHTS?

Insights: Grunden till strategisk design

Ge ert varumärke den kickstart det behöver! Få insikt för att genomföra strategiska beslut kopplade till era affärsmål.

Gå inte blint in i framtagningen av nästa tjänst, webbplats eller branding. Börja resan med  vår insights och få insyn i vart era nya insatser gör störst skillnad för ert företag. Se till att dom där utmaningarna faktiskt blir lösta och att målen ni har nås.
UNDER INSIGHTS UTFORSKAR VI ERT VARUMÄRKE I DETALJ
Vilka är ni och vad gör ni?
Vilka borde veta det?
Vart ska de få reda på det?
Varför ska de bry sig?
HUR GÖR VI?​​​​​​​

Få nya insikter och verktyg för att utveckla ert varumärke

Insights bygger på att känna sin omgivning och sina förutsättningar. Vi börjar med att fördjupa oss i varumärkets bakgrund, vilka behov det täcker, syfte och utmaningar som finns idag. Vi utforskar målgrupper, tillgänglighet och konkurrenter för att strategiskt kunna identifiera möjligheter och behov.
HUR FUNKAR DET?

Genomförande

Insights genomförs i ett workshopformat som skräddarsys inför varje tillfälle. Insights kan hållas antingen som en heldags workshop eller två halvdagar. Helt utifrån vad som passar er bäst!
HUR MÅNGA FÅR VI VARA?

Den optimala arbetsgruppen

Egentligen kan ni vara hur många ni vill. Men enligt vår erfarenhet så den optimala gruppstorleken 1-4 personer. 

Varför ni gör det ni gör

En presentation av varumärkets resa och vad det har blivit fram till idag. Varför finns ni - vad upptäckte varumärket för behov en gång i tiden?

Att förstå sina kunder

Analys och utformning av målgrupper genom att definiera de individer ni bryr er om och vill beröra med varumärket. Vilka beteenden har dem? Vad berör dem på en känslomässig nivå?

Konsten att visa vägen

Lär känna individen från okänd till kund. Förstå resan från kännedom, transaktion till underhåll. Hur vi vägleder dem och gör det löjligt enkelt att få en transaktion.

Upptäck behov

En analys av varumärkes mål och behov där vi tittar på de utmaningar som finns och hur vi använder dem till vår fördel.

Omvärld och trender

Vi utforskar trender och kanaler i branschens kommunikation. Reflekterar över dess inverkan, hur vi kan överträffa förväntningarna och ta nytta från den?
MED ANDRAS ORD

Vad säger deltagarna?

"Förra gången jag anlita pinevision blev jag mer än nöjd. Namn, logga, grafisk profil och hemsida har gjort att vi kan profilera oss på ett proffsigt sätt. Nu är det dags igen för en ny uppstart och vi vill att logga och hemsida ska matcha kvalitén på våra tjänster. Självklart vänder vi oss till pinevision igen!"
Anders Göransson
Ryggkompaniet AB
VILKA HAR VI GETT INSIGHTS

Vi har genomfört insights med varumärken som

FRÅGOR GER SVAR

Fråga oss vad ni vill

Vi finns alltid här för att svara på frågor. Vill ni rådfråga oss eller veta om insights är något som kan passa ert företag? Tveka inte  att höra av er.

​​​​​​​Vi bokar mer än gärna in ett möte över en kopp te för att reda ut alla frågetecken ni kan ha kring insights, webboptimering och varumärkesbyggande.
SVART HAR GETTS

Vanliga frågor och svar

Vilka är insights för?
Insights är till för alla som vill superladda sitt varumärke och få strategiskt underlag för att växa.
Vilka passar insights för?
Insights är framförallt en riktigt bra start för nystartade företag, företag i förändring eller företags om inte riktigt fått chansen att bygga sitt varumärke än.
Vad kostar det?
50 000 kr exkl. moms. Allt material som behövs och fika ingår i priset.
VILKA FACILITERAR?

Träffa ditt framtida dream team!

VD

Andreas Fjellman

Vår eminente VD med bakgrund både inom det militära och i ekonomi. Går igång på allt som företagsledning, psykologi och hur grupper fungerar.
Head of Design

Arvid Skywalker

Vår design-jedi som led av WordPress-sjukan innan han blev frälst av epage. Har en tendens att aldrig vara nöjd och alltid vilja utveckla saker till nästa nivå.
Projektledare

Matilda Eriksson

Projektledare med stenkoll på sociala medier och kommunikation.  Internt vår expert på allt, med en konstig förkärlek till struktur och ordning.