VARFÖR BRANDING?

Branding: Ditt varumärkes
sanna natur

Tillsammans upptäcker vi vad som får varumärket att
bulta, vad som får din målgrupp att bli förälskad och får
din personal att stanna. 

Vi upptäcker varumärkets kärnvärden, vad som är viktigt och hur vi agerar gentemot dem. Får perspektiv på omvärlden och hur vi positionerar varumärket för störst effekt. Vi hittar vilka varumärket bryr sig extra mycket om och hur vi får dem att agera.

Tillsammans skapar vi en inspirerande design som sticker ut och väcker känslor. Vi formar ditt varumärkes identitet, hur varumärket uppfattas och förevigar kulturen. Ett varumärke föds på nytt där du får alla verktyg som behövs för att kunna kommunicera ut det.
UNDER BRANDING TAR VI FRAM DITT VARUMÄRKES SANNA NATUR
Vilka är ni och vad gör ni?
Vilka borde veta det?
Vart ska de få reda på det?
Varför ska de bry sig?
HUR GÖR VI?​​​​​​​

Få nya insikter och verktyg för att utveckla ert varumärke

Med branding gör vi strategiska åtgärder för att nå ut till målgruppen och nå mål - vi fokuserar på varumärkets kärnvärden, känna omgivningen och konkurrenter, fördjupar oss i målgrupp och personas och utforskar kundresan. Allt för att tillsammans skapa det varumärke vi vill och därefter förverkliga det. 
HUR FUNKAR DET?

Genomförande

Brandingen genomförs först med en workshop som kan hållas antingen som en heldags workshop eller två halvdagar. Helt utifrån vad som passar er bäst! Efter workshopen sätter vi igång med konceptutveckling och börjar skapa den grafiska identiteten som slutligen resulterar i ett nytt varumärke.
HUR MÅNGA FÅR VI VARA?

Den optimala arbetsgruppen

Egentligen kan ni vara hur många ni vill. Men enligt vår erfarenhet så den optimala gruppstorleken 2-4 personer. 

Varför ni gör det ni gör

En presentation av varumärkets resa och vad det har blivit fram till idag. Varför finns ni - vad upptäckte varumärket för behov en gång i tiden?

Att förstå sina kunder

Analys och utformning av målgrupper genom att definiera de individer ni bryr er om och vill beröra med varumärket. Vilka beteenden har dem? Vad berör dem på en känslomässig nivå?

Konsten att visa vägen

Lär känna individen från okänd till kund. Förstå resan från kännedom, transaktion till underhåll. Hur vi vägleder dem och gör det löjligt enkelt att få en transaktion.

Upptäck behov

En analys av varumärkes mål och behov där vi tittar på de utmaningar som finns och hur vi använder dem till vår fördel.

Omvärld och trender

Vi utforskar trender och kanaler i branschens kommunikation. Reflekterar över dess inverkan, hur vi kan överträffa förväntningarna och ta nytta från den?
MED ANDRAS ORD

Vad säger deltagarna?

"Förra gången jag anlita pinevision blev jag mer än nöjd. Namn, logga, grafisk profil och hemsida har gjort att vi kan profilera oss på ett proffsigt sätt. Nu är det dags igen för en ny uppstart och vi vill att logga och hemsida ska matcha kvalitén på våra tjänster. Självklart vänder vi oss till pinevision igen!"
Anders Göransson
Ryggkompaniet AB
VILKA HAR VI GETT INSIGHTS

Vi har genomfört branding med varumärken som

FRÅGOR GER SVAR

Fråga oss vad ni vill

Vi finns alltid här för att svara på frågor. Vill ni rådfråga oss eller veta om branding är något som kan passa ert företag? Tveka inte  att höra av er.

​​​​​​​Vi bokar mer än gärna in ett möte över en kopp te för att reda ut alla frågetecken ni kan ha kring branding, webboptimering och varumärkesbyggande.
SVART HAR GETTS

Vanliga frågor och svar

Vilka är branding för?
Branding är för de som effektivt och strategiskt vill bygga sitt varumärke och utveckla företaget.
Vilka passar branding för?
Det passar bäst för nystartade företag som vill skapa sitt varumärke start, företag i förändring eller företag om inte riktigt fått chansen att bygga sitt varumärke än och vill påverka det nu. 
Vad kostar det?
160 000 kr exkl. moms. Allt material som behövs och fika ingår i priset.
VILKA FACILITERAR?

Träffa ditt framtida dream team!

VD

Andreas Fjellman

Vår eminente VD med bakgrund både inom det militära och i ekonomi. Går igång på allt som företagsledning, psykologi och hur grupper fungerar.
Head of Design

Arvid Skywalker

Vår design-jedi som led av WordPress-sjukan innan han blev frälst av epage. Har en tendens att aldrig vara nöjd och alltid vilja utveckla saker till nästa nivå.
Projektledare

Matilda Eriksson

Projektledare med stenkoll på sociala medier och kommunikation.  Internt vår expert på allt, med en konstig förkärlek till struktur och ordning.