Pinevision söker nu två medarbetare till sin kundservice

Arbetsplatsen

Pinevision är en ung och ständigt växande designstudio med högt satta mål. Vi har en tydlig vision för hur vi vill att företaget ska växa i Sverige men även internationellt på sikt. 
Vi riktar oss främst mot små- och medelstora företag som förväntar sig snabba och konstnadseffektiva lösningar som förenklar deras webbhantering. Kundupplevelse och kundnytta är A och O i våra leveranser.

Vi har korta beslutsvägar och jobbar hela tiden med att förbättra våra verktyg, rutiner och arbetsmetoder för att alltid kunna leverera på topp och leda företaget i den riktning vi vill. För att bli det bästa företaget vi kan bli, så tror vi att det är viktigt att utmana och ifrågasätta existerande standarder inom varje del av vår verksamhet. 

Kundservice medarbetare hos Pinevision - 2 st

Pinevisions Kundservice/Supportavdelning ger ofta det största intrycket hos kunden. Därför är det en förutsättning att de är lyhörda, har en hög social förmåga och en bred teknisk kompetens som säkerställer att de i så hög grad som möjligt löser användarens problem redan vid första kontakten.

Som Kundservicemedarbetare ansvarar du för ge förstklassig service till våra kunder och dina kollegor. I rollen hanterar du inkommande samtal, mail, supportärenden och chatt. Du och dina kollegor ansvarar för support, publicering av hemsidor och utbildning. Du kommer sitta på huvudkontoret i Gävle men även vara ute hos kunder på plats vid behov.  

Du börjar din anställning med en gedigen utbildning i bland annat produktkunskap, kundvård och samtalsteknik samt i de datasystem som används. Detta för att du ska kunna ge vår kunder den bästa servicen.

Arbetsuppgifter det kan handla om:
• Rådgöra kunder angånde mailkonton och delvis hantera mailkonton och maiflytt.
• Rådgöra kunderna om olika externa system för olika behov, tex dropbox google drive, one drive, mailchimp etc.
• Hemsidesrådgivning
• Grundläggande SEO rådgivning
• DNS
• Domännamn
• Felsöka buggar och eventuella problem på kunders hemsidor både i datorläge och responsivt läge tex mobil och surfplatta samt olika enheter och operativsystem såsom Android/IOS.
• Utbildning via fjärrssupport
• Publicera hemsidor
• Intern support till företagets medarbetare tex säljarna om det tekniska i epage samt mail och domännamn
• Dokumentation
Vem söker vi?
Vi söker dig som är en problemlösare med känsla för service. I den här tjänsten gäller det att vara snabblärd och ha ett stort fokus på service. Du är självmotiverad och har en förmåga att ta egna initiativ i en händelserik miljö. Du har framåtanda samt förmågan att arbeta självständigt. Rätt inställning, personligt driv och engagemang är avgörande.

Du har förmågan att hantera flera parallella uppgifter och hanterar arbete i högt tempo. Som person är du positiv, prestigelös och älskar att ge service framförallt. Du talar och skriver svenska utmärkt. Det är meriterande om du har en bakgrund inom kundservice eller support.

Känner du att detta stämmer in på dig? Tveka inte, ansök redan idag!
Start: Omgående, enligt överenskommelse. Intervjuer sker löpande, så ansök direkt! Har du frågor om tjänsten är du välkommen att kontakta johan.norr@pinevision.se

Anställningsform: Heltid, vikariat på 6-12 månader som kan övergå till tillsvidare.
Lön: Fast lön
Utbildning: Relevant. Erfarenhet och driv prioriteras.
Sista ansökningsdatum: Pågående. Vi har för avsikt att fylla positionen så snabbt som möjligt. Sista datumet är 2016-10-30
När du kommer till ansökan - välj support under Roll.